| 
   АСТРОНОМІЯ  | 
 ||||
| 
   Розділ 1. Основи практичної астрономії(7 год)  | 
 ||||
| 
   1  | 
  
   | 
  
   Вивчити §1. стр 202-206. Завдання 1-5,@ (письмово) Виконати тести §2. Вправа 1.12, 1.18. §3. Вправа 1.28, 1.29   | 
  
   Знаннєвий
  компонент Оперує поняттями і
  термінами: сузіря;
  точки й лінії небесної сфери; одиниці відстаней в астрономії; небесні
  координати, закони Кеплера. Пояснює: причини видимих рухів світил по небесній сфері; принцип визначення
  відстаней до небесних світил; визначення тривалості доби та календарного року
  за астрономічними спостереженнями;  розрізняє: місцевий, поясний і всесвітній час; типи календарів.  Діяльнісний
  компонент використовує рухому карту зоряного неба для розв’язування практичних
  завдань; орієнтується на
  місцевості по Сонцю і Полярною зорею. Ціннісний
  компонент Оцінює значення основ практичної астрономії для
  практичних потреб людини  | 
 |
| 
   2  | 
  
   | 
  
   Небесні координати. Системи координат  | 
 ||
| 
   3  | 
  
   | 
  
   Видимі рухи Сонця та планет. Конфігурації та умови
  видимості планет  | 
 ||
| 
   4  | 
  
   | 
  
   Закони Кеплера та їх зв’язок із законами Ньютона. Визначення
  відстаней до небесних світил  | 
  
   §4. Вправа 1.32  §5. Підготувати
  навчальний проект  | 
 |
| 
   5  | 
  
   | 
  
   §6. Вправа 1.41,
  1.43    | 
 ||
| 
   6 7*  | 
  
   | 
  
   Практикум з розв’язування задач.  Практикум з розв’язування задач. Навчальні
  проекти.  | 
  
   Повторити §1 – 6. Ознайомитися
  з астрономічними сайтами та порталами  | 
 |
| 
   8  | 
  
   | 
  
   Залікова тестова робота  | 
  
   | 
 |
| 
   Розділ 2. Фізика Сонячної системи (9 год)  | 
 ||||
| 
   9  | 
  
   | 
  
   Земля
  і Місяць. Планети земної групи  | 
  
   Вивчити п.7,8  Переглянути презентації і відео  | 
  
   Знаннєвий компонент Оперує поняттями і
  термінами: фізичні особливості тіл Сонячної системи; етапи формування нашої планетної системи. Пояснює: причини парникового ефекту, причини виникнення припливів і
  відпливів; суть астероїдної небезпеки для Землі; використання законів руху
  небесних тіл для практичних потреб космонавтики; особливості рухів штучних
  супутників та автоматичних міжпланетних станцій. Діяльнісний
  компонент наводить приклади: дослідження тіл Сонячної системи за допомогою
  космічних апаратів. Ціннісний
  компонент Оцінює значення вивчення планет для природничих
  наук та вирішення практичних проблем людства  | 
 
| 
   10  | 
  
   | 
  
   Планети-гіганти.Супутники планет  | 
  
   §9. Вправа 2.9 §10. Вправа 2.14, 2.15  | 
 |
| 
   11  | 
  
   | 
  
   Карликові планети та малі тіла Сонячної системи  | 
  
   §11. Вправа 2.20, 2.21  | 
 |
| 
   12  | 
  
   | 
  
   Космічні
  дослідження об’єктів Сонячної системи.  Рух штучних
  супутників і автоматичних міжпланетних станцій  | 
  
   §12. Вправа 2.22, 2.24   | 
 |
| 
   13  | 
  
   | 
  
   Розвиток космонавтики. Космогонія Сонячної
  системи  | 
  
   §13. Підготовка навальних §14. Підготовка навальних
  проектів  | 
 |
| 
   14  | 
  
   | 
  
   Практикум із розв’язування задач.   | 
  
   §1-14. Підготовка до контрольної роботи  | 
 |
| 
   15*  | 
  
   | 
  
   Практикум із розв’язування задач. Навчальні
  проекти.  | 
  
   | 
 |
| 
   16  | 
  
   | 
  
   Контрольна робота за І семестр  | 
 ||
| 
   Розділ 3. Методи та засоби
  фізичних і астрономічних досліджень(4 год)  | 
 ||||
| 
   17  | 
  
   | 
  
   Дослідження
  електромагнітного випромінювання небесних світил. Фотометричні величини та
  спектральний аналіз  | 
  
   §
  15, 36, 40. Вправа
  3.4  | 
  
   Знаннєвий
  компонент Оперує
  поняттями і термінами: діапазони випромінювання небесних світил; приймачі випромінювання;
  наземні та космічні телескопи; нейтринна і гравітаційна астрономія. Пояснює: принцип дії оптичного телескопа та радіотелескопа; особливості
  реєстрації випромінювання небесних світил; обґрунтовує: важливість спостережень у всьому діапазоні
  електромагнітного спектра. Діяльнісний компонент дотримується
  правил  спостереження небесних об’єктів
  з допомоги шкільного телескопа.  Ціннісний
  компонент Оцінює внесок астрономічних обсерваторій України
  та світу у розвиток теоретичної та практичної астрономії, застосування в телескопобудуванні
  досягнень техніки й технологій  | 
 
| 
   18  | 
  
   | 
  
   Принцип дії і будова
  оптичного та радіотелескопа, детекторів нейтрино та гравітаційних хвиль.
  Сучасні наземні телескопи. Астрономічні обсерваторії  | 
  
   §
  16. Вправа 3.9, 3.10  | 
 |
| 
   19  | 
  
   | 
  
   Приймачі випромінювання. Застосування в телескопобудуванні досягнень
  техніки і технологій. Сучасні космічні дослідження  | 
  
   §
  17. Вправа 3.15   | 
 |
| 
   20  | 
  
   | 
  
   Практикум із
  розв’язування задач. Навчальні проекти. Залікова тестова робота  | 
  
   Повторити §15 - 17  | 
 |
| 
   Розділ 4. Зорі і галактики (8 год)  | 
 ||||
| 
   21  | 
  
   | 
  
   Сонце, його фізичні
  характеристики, будова та джерела енергії  | 
  
   §18. Вправа 4.1, 4.3  | 
  
   Знаннєвий
  компонент Оперує поняттями і термінами: зоря, сонячна активність, подвійна зоря, фізичні змінні зорі,
  нейтронні зорі, чорні діри, галактика, зоряні скупчення, туманності, квазари. Пояснює: фізичні умови на Сонці; будову Сонця; походження плям,
  протуберанців, спалахів; циклічність сонячної активності; вплив сонячної
  активності на життя і здоров’я людей та біосферу Землі; різницю між типами
  зір; причину існування Молочного Шляху на зоряному небі Землі; природу чорної
  діри; місце Сонячної системи в Галактиці; природу галактик і квазарів;
  природу активності ядер галактик; методи, за допомогою яких визначають відстані до зір. Діяльнісний
  компонент Розрізняє: зорі, зоряні скупчення й асоціації, туманності, міжзоряне
  середовище. Описує: спектральну класифікацію зір; еволюцію зір; методи вимірювання
  відстаней до галактик; класифікацію галактик Дотримується
  правил спостереження Сонця.  Ціннісний
  компонент Оцінює масштаби астрономічних явищ та об’єктів, місце
  Сонячної системи в Галактиці  | 
 
| 
   22  | 
  
   | 
  
   Будова сонячної
  атмосфери. Прояви сонячної активності та їх вплив на Землю  | 
  
   §19. Вправа 4.5, 4.6  | 
 |
| 
   23  | 
  
   | 
  
   Основні характеристики зір.Температура та розміри зір. Зорі та їх
  класифікація. Планетні системи інших зір. Маса зір  | 
  
   § 20 – 21.  Вправа 4.10, 4.11  | 
 |
| 
   24  | 
  
   | 
  
   Еволюція зір. Білі
  карлики  | 
  
   § 22. Вправа 4.19    | 
 |
| 
   25  | 
  
   | 
  
   Фізично-змінні зорі.
  Нейтронні зорі. Чорні діри  | 
  
   § 23. Вправа 4.17,4.18  | 
 |
| 
   26  | 
  
   | 
  
   Молочний Шлях. Будова
  Галактики. Місце Сонячної системи в Галактиці. Зоряні скупчення та асоціації  | 
  
   § 24. Вправа 4.24,4.27  | 
 |
| 
   27  | 
  
   | 
  
   Міжзоряне середовище.
  Туманності.  Зоряні системи –
  галактики. Світ галактик. Квазари  | 
  
   § 25 – 26. Підготувати навчальний проект. Вправа 4.25,4.29   | 
 |
| 
   28  | 
  
   | 
  
   Практикум із
  розв’язування задач. Навчальні проекти.  | 
  
   Повторити §18-26  | 
 |
| 
   Розділ 5. Всесвіт (4 год)  | 
 ||||
| 
   29  | 
  
   | 
  
   Всесвіт. Проблеми
  космології. Фундаментальні взаємодії в природі. Роль фізичної та астрономічної
  наук у формуванні наукового світогляду сучасної людини.  Єдина природничо-наукова
  картина світу  | 
  
   §27 – 28. Вправа 5.7. Знайти цікаві астрономічні новини на сайтах та порталах    | 
  
   Знаннєвий компонент Оперує поняттями і термінами: фундаментальні взаємодії в природі, антропний принцип. Пояснює: основні етапи еволюції всесвіту; основні положення СТВ, спостережні
  дані, які підтверджують теорію Великого Вибуху; пошук життя на інших планетах
  Сонячної системи; міжнародні наукові проекти з пошуку життя у Всесвіті,
  великомасштабну структуру Всесвіту; загальноприйняті моделі (сценарії) його
  походження й розвитку; імовірність існування життя на інших планетах,
  гіпотезу про існування інших Всесвітів;природу реліктового випромінювання;
  антропний принцип. Ціннісний
  компонент Виявляє
  ставлення та формулює оціночні судження щодо: особливостей Землі як унікальної планети Сонячної
  системи; існування позаземного життя у Всесвіті; унікальності нашого
  Всесвіту.  | 
 
| 
   30  | 
  
   | 
  
   Історія розвитку
  уявлень про Всесвіт. Походження й розвиток Всесвіту. Основні положення
  спеціальної теорії відносності   | 
  
   §29 – 30. Підготувати навальний проект. Вправа 5.8  | 
 |
| 
   31  | 
  
   | 
  
   Людина у Всесвіті.
  Антропний принцип. Імовірність життя на інших планетах. Унiкальність нашого Всесвіту. Питання існування інших всесвітів  | 
  
   §31. Підготувати навальний проект. Вправа 5.9  | 
 |
| 
   32  | 
  
   | 
  
   Практикум із розв’язування
  задач. Навчальні проекти. Залікова тестова робота  | 
  
   Повторити §15 – 31. Підготовка до контрольної роботи  | 
 |
| 
   34  | 
  
   | 
  
   Контрольна
  робота за ІІ семестр  | 
 ||
| 
   35  | 
  
   | 
  
   Узагальнення знань, умінь і
  навичок учнів з астрономії  | 
 ||
Джерело: https://www.schoollife.org.ua/
Немає коментарів:
Дописати коментар