АСТРОНОМІЯ |
||||
Розділ 1. Основи практичної астрономії(7 год) |
||||
1 |
|
Вивчити §1. стр 202-206. Завдання 1-5,@ (письмово) Виконати тести §2. Вправа 1.12, 1.18. §3. Вправа 1.28, 1.29 |
Знаннєвий
компонент Оперує поняттями і
термінами: сузіря;
точки й лінії небесної сфери; одиниці відстаней в астрономії; небесні
координати, закони Кеплера. Пояснює: причини видимих рухів світил по небесній сфері; принцип визначення
відстаней до небесних світил; визначення тривалості доби та календарного року
за астрономічними спостереженнями; розрізняє: місцевий, поясний і всесвітній час; типи календарів. Діяльнісний
компонент використовує рухому карту зоряного неба для розв’язування практичних
завдань; орієнтується на
місцевості по Сонцю і Полярною зорею. Ціннісний
компонент Оцінює значення основ практичної астрономії для
практичних потреб людини |
|
2 |
|
Небесні координати. Системи координат |
||
3 |
|
Видимі рухи Сонця та планет. Конфігурації та умови
видимості планет |
||
4 |
|
Закони Кеплера та їх зв’язок із законами Ньютона. Визначення
відстаней до небесних світил |
§4. Вправа 1.32 §5. Підготувати
навчальний проект |
|
5 |
|
§6. Вправа 1.41,
1.43 |
||
6 7* |
|
Практикум з розв’язування задач. Практикум з розв’язування задач. Навчальні
проекти. |
Повторити §1 – 6. Ознайомитися
з астрономічними сайтами та порталами |
|
8 |
|
Залікова тестова робота |
|
|
Розділ 2. Фізика Сонячної системи (9 год) |
||||
9 |
|
Земля
і Місяць. Планети земної групи |
Вивчити п.7,8 Переглянути презентації і відео |
Знаннєвий компонент Оперує поняттями і
термінами: фізичні особливості тіл Сонячної системи; етапи формування нашої планетної системи. Пояснює: причини парникового ефекту, причини виникнення припливів і
відпливів; суть астероїдної небезпеки для Землі; використання законів руху
небесних тіл для практичних потреб космонавтики; особливості рухів штучних
супутників та автоматичних міжпланетних станцій. Діяльнісний
компонент наводить приклади: дослідження тіл Сонячної системи за допомогою
космічних апаратів. Ціннісний
компонент Оцінює значення вивчення планет для природничих
наук та вирішення практичних проблем людства |
10 |
|
Планети-гіганти.Супутники планет |
§9. Вправа 2.9 §10. Вправа 2.14, 2.15 |
|
11 |
|
Карликові планети та малі тіла Сонячної системи |
§11. Вправа 2.20, 2.21 |
|
12 |
|
Космічні
дослідження об’єктів Сонячної системи. Рух штучних
супутників і автоматичних міжпланетних станцій |
§12. Вправа 2.22, 2.24 |
|
13 |
|
Розвиток космонавтики. Космогонія Сонячної
системи |
§13. Підготовка навальних §14. Підготовка навальних
проектів |
|
14 |
|
Практикум із розв’язування задач. |
§1-14. Підготовка до контрольної роботи |
|
15* |
|
Практикум із розв’язування задач. Навчальні
проекти. |
|
|
16 |
|
Контрольна робота за І семестр |
||
Розділ 3. Методи та засоби
фізичних і астрономічних досліджень(4 год) |
||||
17 |
|
Дослідження
електромагнітного випромінювання небесних світил. Фотометричні величини та
спектральний аналіз |
§
15, 36, 40. Вправа
3.4 |
Знаннєвий
компонент Оперує
поняттями і термінами: діапазони випромінювання небесних світил; приймачі випромінювання;
наземні та космічні телескопи; нейтринна і гравітаційна астрономія. Пояснює: принцип дії оптичного телескопа та радіотелескопа; особливості
реєстрації випромінювання небесних світил; обґрунтовує: важливість спостережень у всьому діапазоні
електромагнітного спектра. Діяльнісний компонент дотримується
правил спостереження небесних об’єктів
з допомоги шкільного телескопа. Ціннісний
компонент Оцінює внесок астрономічних обсерваторій України
та світу у розвиток теоретичної та практичної астрономії, застосування в телескопобудуванні
досягнень техніки й технологій |
18 |
|
Принцип дії і будова
оптичного та радіотелескопа, детекторів нейтрино та гравітаційних хвиль.
Сучасні наземні телескопи. Астрономічні обсерваторії |
§
16. Вправа 3.9, 3.10 |
|
19 |
|
Приймачі випромінювання. Застосування в телескопобудуванні досягнень
техніки і технологій. Сучасні космічні дослідження |
§
17. Вправа 3.15 |
|
20 |
|
Практикум із
розв’язування задач. Навчальні проекти. Залікова тестова робота |
Повторити §15 - 17 |
|
Розділ 4. Зорі і галактики (8 год) |
||||
21 |
|
Сонце, його фізичні
характеристики, будова та джерела енергії |
§18. Вправа 4.1, 4.3 |
Знаннєвий
компонент Оперує поняттями і термінами: зоря, сонячна активність, подвійна зоря, фізичні змінні зорі,
нейтронні зорі, чорні діри, галактика, зоряні скупчення, туманності, квазари. Пояснює: фізичні умови на Сонці; будову Сонця; походження плям,
протуберанців, спалахів; циклічність сонячної активності; вплив сонячної
активності на життя і здоров’я людей та біосферу Землі; різницю між типами
зір; причину існування Молочного Шляху на зоряному небі Землі; природу чорної
діри; місце Сонячної системи в Галактиці; природу галактик і квазарів;
природу активності ядер галактик; методи, за допомогою яких визначають відстані до зір. Діяльнісний
компонент Розрізняє: зорі, зоряні скупчення й асоціації, туманності, міжзоряне
середовище. Описує: спектральну класифікацію зір; еволюцію зір; методи вимірювання
відстаней до галактик; класифікацію галактик Дотримується
правил спостереження Сонця. Ціннісний
компонент Оцінює масштаби астрономічних явищ та об’єктів, місце
Сонячної системи в Галактиці |
22 |
|
Будова сонячної
атмосфери. Прояви сонячної активності та їх вплив на Землю |
§19. Вправа 4.5, 4.6 |
|
23 |
|
Основні характеристики зір.Температура та розміри зір. Зорі та їх
класифікація. Планетні системи інших зір. Маса зір |
§ 20 – 21. Вправа 4.10, 4.11 |
|
24 |
|
Еволюція зір. Білі
карлики |
§ 22. Вправа 4.19 |
|
25 |
|
Фізично-змінні зорі.
Нейтронні зорі. Чорні діри |
§ 23. Вправа 4.17,4.18 |
|
26 |
|
Молочний Шлях. Будова
Галактики. Місце Сонячної системи в Галактиці. Зоряні скупчення та асоціації |
§ 24. Вправа 4.24,4.27 |
|
27 |
|
Міжзоряне середовище.
Туманності. Зоряні системи –
галактики. Світ галактик. Квазари |
§ 25 – 26. Підготувати навчальний проект. Вправа 4.25,4.29 |
|
28 |
|
Практикум із
розв’язування задач. Навчальні проекти. |
Повторити §18-26 |
|
Розділ 5. Всесвіт (4 год) |
||||
29 |
|
Всесвіт. Проблеми
космології. Фундаментальні взаємодії в природі. Роль фізичної та астрономічної
наук у формуванні наукового світогляду сучасної людини. Єдина природничо-наукова
картина світу |
§27 – 28. Вправа 5.7. Знайти цікаві астрономічні новини на сайтах та порталах |
Знаннєвий компонент Оперує поняттями і термінами: фундаментальні взаємодії в природі, антропний принцип. Пояснює: основні етапи еволюції всесвіту; основні положення СТВ, спостережні
дані, які підтверджують теорію Великого Вибуху; пошук життя на інших планетах
Сонячної системи; міжнародні наукові проекти з пошуку життя у Всесвіті,
великомасштабну структуру Всесвіту; загальноприйняті моделі (сценарії) його
походження й розвитку; імовірність існування життя на інших планетах,
гіпотезу про існування інших Всесвітів;природу реліктового випромінювання;
антропний принцип. Ціннісний
компонент Виявляє
ставлення та формулює оціночні судження щодо: особливостей Землі як унікальної планети Сонячної
системи; існування позаземного життя у Всесвіті; унікальності нашого
Всесвіту. |
30 |
|
Історія розвитку
уявлень про Всесвіт. Походження й розвиток Всесвіту. Основні положення
спеціальної теорії відносності |
§29 – 30. Підготувати навальний проект. Вправа 5.8 |
|
31 |
|
Людина у Всесвіті.
Антропний принцип. Імовірність життя на інших планетах. Унiкальність нашого Всесвіту. Питання існування інших всесвітів |
§31. Підготувати навальний проект. Вправа 5.9 |
|
32 |
|
Практикум із розв’язування
задач. Навчальні проекти. Залікова тестова робота |
Повторити §15 – 31. Підготовка до контрольної роботи |
|
34 |
|
Контрольна
робота за ІІ семестр |
||
35 |
|
Узагальнення знань, умінь і
навичок учнів з астрономії |
Джерело: https://www.schoollife.org.ua/
Немає коментарів:
Дописати коментар